tisdag 13 oktober 2009

Status: Revolver

Motivation går upp och ner, vilket jag antar att som arbetat med någon form av projekt under längre tid känner till. Just är min motivation när det gäller Revolver ganska låg. Så nu tänker jag officiellt ta time out ett tag.

Istället tänker jag spela spel, ffa Mouse Guard, och så tänker jag plocka upp mitt lilla cyberpunkspel igen, Mnemonica, där man spelar minnesagenter i en augmenterad verklighet. Dags att se klart Serial Experiments Lain och Dennou Coil med andra ord!

Dessutom noterar jag att trenden med intressanta gratisspel håller i sig. Matt Snyders  44: A Game of Automatic Fear finns nu att ladda hem. Matt Snyder ligger även bakom westernspelet Dust Devils.

Slutligen har jag lagt till en del länkar i registret. Kolla upp dom!

4 kommentarer:

Kosta sa...

Time out -men betyder det att du ska skriva på cyberpunsk spelet?

Tänkte försöka prova MG på SSK om jag får chansen.

Alla andra spel du hade/har på G? Tillfälligt avbrott där också?

Revolverspel sa...

Innan jag skrev inlägget hade jag inte arbetat med Revolver på väldigt länge. Sedan jag skrev det har jag knappt gjort något annat. Revolvern är laddad igen. Inspiration/motivation är en konstig sak... :)

Men jo, jag har 2-3 projekt som jag återkommer till då och då - Horisont, Mnemonica och Warg.

Rickard sa...

"Mnemonica, där man spelar minnesagenter i en augmenterad verklighet."
Jag antar att du tagit inspiration från filmer som The Final Cut, The Cell, 13th Floor, Minority Report och MirrorMask?

Revolverspel sa...

Rickard, det är en del Final Cut över det ja. Av de andra filmerna har jag bara sett Minority Report och även där finns det vissa likheter.

Ska kolla upp de andra filmerna.